Personen bag


Jens Chr. Søndergaard

Født:    1961

Uddannelse

2007 – 2010:   HD-A International Afsætning, Handelshøjskolen i Aarhus, Aarhus Universitet.

2004 – 2006:   Akademi Merkonom, Økonomi & Ressourcestyring Erhvervsakademiet, Aarhus Købmandsskole

2001 – 2004:   Merkonom, Ledelse og Organisation, Aarhus Købmands Skole                       

Kurser/Videreuddannelse

2009 – 2009:   ESSAM MBA-modul ”Global Entrepreneurship” Handelshøjskolen i Aarhus, Aarhus Universitet

1994 – 1996:   Højere Nordisk Lederudvikling COOP Norden I Danmark, Norge, Sverige og Island.

1992 – 1996:   Budgettering, marketing, logistik, HR og ERP-systemer Coop Danmark (FDB)

1986 – 1991:   Budgettering, marketing, logistik, HR og ERP-systemer Dansk Supermarked A/S

Erhvervsforløb

Har de sidste 8 år siddet som Adm. Direktør og Partner i flere virksomheder, hvor opgaven har været at lave Turn Around samt procesudvikle de pågældende virksomheder på alle niveauer samt drive dem frem til aftalte mål.

2015 – 2018:

Adm. Direktør og Partner i Mongul A/S og 6'am Aps indenfor tekstil og tøj. 

2010 – 2016:

Adm. Direktør og Partner i Danhydra A/S samt Projektchef for Ved Fjorden 2 A/S og Nyholmvej Aps.

Maskinvirksomhed indenfor hydrauliske special produkter/maskiner samt byggeselskaber med portefølge for mere end 175 mill.  

2010 –     :     

Managementkonsulent og Ejer, MentorBusiness herunder MentorManagement og ITonsite.

Virksomhedsanalyse/Virksomhedsrådgivning, GDPR, Rekruttering og Outplacement af ledere og specialister samt en bred vifte af PC, Client/Server samt Netværksløsninger.

2001 – 2009:  

Management og Chef Konsulent i Curia Management indenfor Rekruttering og Outplacement af ledere og specialister, specielt indenfor den IT og tekniske branche.

Samtidig ansvarlig for alt IT og teknik i virksomheden.

1998 – 2000:   

Salgschef i Manpower i København og Århus indenfor Vikar og Rekrutteringsbureau, specielt indenfor den IT og tekniske branche.

Ansvarlig for opbygning af kontor i Århus, herunder HR og IT

1996 – 1998:  

Butikschef/Detailchef i Zitech Computer, ansvar for detailsalg og 24 sælgere/teknikere, samt opbygningen af samlet detailhandelskoncept i DK.

1992 – 1996:  

Varehuschef/Varehusdirektør i FDB, ansat forskellige steder i Dk.

Herunder ansvarlig for bl.a. Salg, Indkøb, Logistik, Lager, Administration, HR-funktion, etc.

1994 – 1995:  

Centerdirektør i FDB, ansvarlig for opbygning af center indeholdende 14 Specialbutikker.

Herunder ansvarlig for bl.a. Salg, Indkøb, Logistik, Lager, Administration, HR-funktion, etc.

1986 – 1991:  

Afd.-chef/Souschef i Dansk Supermarked A/S, ansat forskellige steder i Dk.

Herunder ansvarlig for bl.a. Salg, Indkøb, Logistik, Lager, Administration, HR-funktion, etc.

1981 – 1986:

Befalingsmand/Reserveofficer i Det Danske Forsvar, med 1½ år i Udlandet som E-officer.

Faglige kvalifikationer

Virksomhedsanalyse/Virksomhedsrådgivning/GDPR

Interim Ledelse

Ledelses- og Organisationsudvikling

Search & Selection/Outplacement

Erfaring

Direktør, Projektchef og Projektleder

Professionelle Erfagrupper

Professionelle Bestyrelsesposter herunder Formand

Strategi og Ledelse

Forretningsplaner/Virksomhedsanalyser/Virksomhedsrådgivning

Mentor/Underviser